Porady dla pracodawcow

odzież roboczaZ każdym rokiem większa liczba pracodawców decyduje się na wprowadzenie do swoich firm specjalnych ubrań dla pracowników. Odzież robocza czy polar przy całej masie zalet nie ma praktycznie wad, dlatego jest tak popularna. Badania socjologiczne prowadzone w amerykańskich centrach handlowych pokazały, iż odzież robocza ma pozytywny wpływ zarówno na wizerunek firmy wśród klientów, jak i na stosunek samych pracowników do wykonywanej pracy. W Polsce może być podobnie. Jednak pracodawca powinien dobrze się zastanowić, zanim wprowadzi obowiązkowe mundurki, jak nazywają je pracownicy. Przede wszystkim powinny one być szyte w kilku podstawowych rozmiarach. Może to i większe koszty, ale za duża czy za mała odzież robocza to tylko ośmieszanie pracowników. Oni sami będą się źle czuli, a klienci na pewno nie pozostaną bez emocji. Po prostu będą się śmiali, a tego przecież chcemy uniknąć.

odzież do pracyNikt nie mówi, że odzież robocza ma być szyta na miarę. Nie o to chodzi. Jednak dobra odzież robocza to taka, która pasuje, która pracę ułatwia, a nie utrudnia. To będzie możliwe tylko, jeśli mamy dostępne kilka rozmiarów. Poza tym decydując się na takie rozwiązanie, jakim jest polar, pracodawca powinien przemyśleć i wcześniej rozwiązać problem prania. Trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie, czy odzież robocza będzie prana w pralni, czy może pracownik powinien prać ją sam, w domu? W tym drugim przypadku należy mu się ekwiwalent zwrócony za poniesione koszty. Wielu firmom bardziej się to opłaca, odpada im jeden problem logistyczny.